Strategy Analytics اعلام کرد: 91 درصد از کل سود بازار اسمارت‌فون در دست اپل

Strategy Analytics اعلام کرد: 91 درصد از کل سود بازار اسمارت‌فون در دست اپل

واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در روز سه‌شنبه 22 نوامبر 2016 (2 آذر 1395) گزارش خود را از سود بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم سال 2016 . طبق این گزارش سود بازار جهانی اسمارت‌فون در فصل اخیر بالغ بر 9 میلیارد دلار بوده، که در این میان با ثبت رکوردی بی‌سابقه، سهم خود از این سود را به 91 درصد رسانده است. لیندا سوی (Linda Sui)، از مدیران Strategy Analytics، می‌گوید: «برآورد می‌کنیم صنعت جهانی اسمارت‌فون طی سه‌ماهه سوم 2016، مجموع سود عملیاتی 9.4 میلیارد دلاری را محقق کرده باشد. اپل [بر بازار] سیطره داشته و سهم بی‌سابقه 91 درصدی از کل سود اسمارت‌فون در سراسر جهان را به دست آورده است.

 

توانایی اپل در به حداکثر رساندن قیمت‌گذاری و به حداقل رساندن هزینه تولید بسیار مؤثر بوده و آیفون به سودآوری‌های نجومی خود ادامه می‌دهد.» وی در ادامه یادآور شد که ، Vivo و OPPO سه فروشنده اسمارت‌فونی هستند که در فصل اخیر بعد از اپل بیشترین سودآوری را داشته‌اند، با این تفاوت که فاصله آنها با اپل بسیار زیاد است.

به لطف وفاداری مشتریان به برند آیفون و توانایی در قیمت‌گذاری سطح بالای این گوشی‌ها، اپل بالاترین حاشیه سود در صنعت اسمارت‌فون را دارد. نکته جالب در اینجاست که این سود بالا در حالی به دست آمده که اپل برای سومین فصل متوالی شاهد افت فروش آیفون بوده است.

apple iphpne 7 plus

Apple iPhone 7 Plus

بنابر نتایج سه‌ماهه چهارم سال مالی 2016 اپل — منطبق با سه‌ماهه سوم سال 2016 — سود عملیاتی اپل طی این مدت 11.76 میلیارد دلار گزارش شده، که البته تنها مربوط به فروش آیفون نمی‌شود. اپل سود حاصل از فروش آیفون را معمولا به شکل جداگانه اعلام نمی‌کند و فقط می‌دانیم که حاشیه سود ناخالص اپل در این فصل 38 درصد بوده است.

گفتنی است برآورد Strategy Analytics از میزان سود اپل در بازار اسمارت‌فون نسبت به یافته‌های دیگر مؤسسات تحقیقاتی، کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. به عنوان مثال مؤسسه BMO Capital Market چندی پیش سهم اپل از سود بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم را حدود 103.6 درصد اعلام کرده بود. رقم بالاتر از 100 درصد نشان‌دهنده آن است که کمپانی‌هایی نظیر و در این مدت متحمل زیان شد‌ه‌اند. پس یکی از دلایلی که باعث شده سهم اپل از سود جهانی اسمارت‌فون‌ها تا این حد بالا باشد، افت دیگر شرکت‌های سازنده است.

strategy analytics global smartphone profits report q3 2016

سهم جهانی سود عملیاتی اسمارت‌فون‌ها در سه‌ماهه سوم سال 2016

همانطور که گفته شد، هواوی با کسب سهم 2.4 درصدی از سود بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم 2016 — که معادل 200 میلیون دلار است — با فاصله بسیار زیاد از اپل در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی هواوی در ماه اکتبر، عرضه اسمارت‌فون توسط این کمپانی چینی در سه‌ماهه سوم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 63 درصد افزایش داشته است. هرچند هواوی جزئیات مربوط به سودآوری خود را افشا نمی‌کند، اما می‌دانیم که این شرکت هم‌اکنون بعد از سامسونگ و اپل، سومین سازنده بزرگ اسمارت‌فون در جهان است. تمرکز این شرکت روی فروش دیوایس‌های رده بالاست تا از این طریق بتواند حریفان بزرگ‌تر خود را به چالش کشیده و حاشیه سود خود را افزایش دهد. به گفته نیل ماوستن (Neil Mawston)، مدیر اجرایی Strategy Analytics، هواوی در سه‌ماهه اخیر موفق شد برای نخستین بار عنوان سودآورترین فروشنده گوشی‌های اندرویدی را به نام خود ثبت کند. ماوستن بر این باور است که زنجیره تأمین کارآمد، محصولات خوش‌ساخت و جذاب و بازاریابی مؤثر، مهم‌ترین محرک‌های سودآوری هواوی در سه‌ماهه اخیر بوده‌اند.

Strategy Analytics پس از اپل و هواوی، دو کمپانی نوپای Vivo و OPPO را در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار می‌دهد. طبق برآورد این مؤسسه، هر کدام از این دو برند چینی سهمی معادل 2.2 درصد از سود بازار جهانی اسمارت‌فون را کسب کرده‌اند. این دو شرکت با در پیش گرفتن استراتژی تولید اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت ولی با مشخصات بالا، موفق به دست‌یابی به رشدی سریع شده‌اند. ناگفته نماند، در گزارش Strategy Analytics، نام (بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا و رقیب اصلی اپل) به چشم نمی‌خورد.

oppo and vivo logo

لیندا سوی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر 3 شرکت از 4 شرکت سازنده اسمارت‌فون که بیشترین سودآوری را در فصل اخیر داشته‌اند، چینی هستند، می‌گوید: «هواوی، Vivo و OPPO نه تنها امسال رده محصولات اسمارت‌فون خود را بهبود بخشیده‌اند، بلکه توانایی‌های عملیاتی خود را نیز ارتقا داده و هزینه‌های توزیع روبه‌رشد خود را پایین نگه داشتند.»

Strategy Analytics اعلام کرد: 91 درصد از کل سود بازار اسمارت‌فون در دست اپل

(image)

واحد خبر mobile.ir : مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در روز سه‌شنبه 22 نوامبر 2016 (2 آذر 1395) گزارش خود را از سود بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم سال 2016 . طبق این گزارش سود بازار جهانی اسمارت‌فون در فصل اخیر بالغ بر 9 میلیارد دلار بوده، که در این میان با ثبت رکوردی بی‌سابقه، سهم خود از این سود را به 91 درصد رسانده است. لیندا سوی (Linda Sui)، از مدیران Strategy Analytics، می‌گوید: «برآورد می‌کنیم صنعت جهانی اسمارت‌فون طی سه‌ماهه سوم 2016، مجموع سود عملیاتی 9.4 میلیارد دلاری را محقق کرده باشد. اپل [بر بازار] سیطره داشته و سهم بی‌سابقه 91 درصدی از کل سود اسمارت‌فون در سراسر جهان را به دست آورده است.

 

توانایی اپل در به حداکثر رساندن قیمت‌گذاری و به حداقل رساندن هزینه تولید بسیار مؤثر بوده و آیفون به سودآوری‌های نجومی خود ادامه می‌دهد.» وی در ادامه یادآور شد که ، Vivo و OPPO سه فروشنده اسمارت‌فونی هستند که در فصل اخیر بعد از اپل بیشترین سودآوری را داشته‌اند، با این تفاوت که فاصله آنها با اپل بسیار زیاد است.

به لطف وفاداری مشتریان به برند آیفون و توانایی در قیمت‌گذاری سطح بالای این گوشی‌ها، اپل بالاترین حاشیه سود در صنعت اسمارت‌فون را دارد. نکته جالب در اینجاست که این سود بالا در حالی به دست آمده که اپل برای سومین فصل متوالی شاهد افت فروش آیفون بوده است.

(image)

Apple iPhone 7 Plus

بنابر نتایج سه‌ماهه چهارم سال مالی 2016 اپل — منطبق با سه‌ماهه سوم سال 2016 — سود عملیاتی اپل طی این مدت 11.76 میلیارد دلار گزارش شده، که البته تنها مربوط به فروش آیفون نمی‌شود. اپل سود حاصل از فروش آیفون را معمولا به شکل جداگانه اعلام نمی‌کند و فقط می‌دانیم که حاشیه سود ناخالص اپل در این فصل 38 درصد بوده است.

گفتنی است برآورد Strategy Analytics از میزان سود اپل در بازار اسمارت‌فون نسبت به یافته‌های دیگر مؤسسات تحقیقاتی، کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. به عنوان مثال مؤسسه BMO Capital Market چندی پیش سهم اپل از سود بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم را حدود 103.6 درصد اعلام کرده بود. رقم بالاتر از 100 درصد نشان‌دهنده آن است که کمپانی‌هایی نظیر و در این مدت متحمل زیان شد‌ه‌اند. پس یکی از دلایلی که باعث شده سهم اپل از سود جهانی اسمارت‌فون‌ها تا این حد بالا باشد، افت دیگر شرکت‌های سازنده است.

(image)

سهم جهانی سود عملیاتی اسمارت‌فون‌ها در سه‌ماهه سوم سال 2016

همانطور که گفته شد، هواوی با کسب سهم 2.4 درصدی از سود بازار جهانی اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم 2016 — که معادل 200 میلیون دلار است — با فاصله بسیار زیاد از اپل در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی هواوی در ماه اکتبر، عرضه اسمارت‌فون توسط این کمپانی چینی در سه‌ماهه سوم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 63 درصد افزایش داشته است. هرچند هواوی جزئیات مربوط به سودآوری خود را افشا نمی‌کند، اما می‌دانیم که این شرکت هم‌اکنون بعد از سامسونگ و اپل، سومین سازنده بزرگ اسمارت‌فون در جهان است. تمرکز این شرکت روی فروش دیوایس‌های رده بالاست تا از این طریق بتواند حریفان بزرگ‌تر خود را به چالش کشیده و حاشیه سود خود را افزایش دهد. به گفته نیل ماوستن (Neil Mawston)، مدیر اجرایی Strategy Analytics، هواوی در سه‌ماهه اخیر موفق شد برای نخستین بار عنوان سودآورترین فروشنده گوشی‌های اندرویدی را به نام خود ثبت کند. ماوستن بر این باور است که زنجیره تأمین کارآمد، محصولات خوش‌ساخت و جذاب و بازاریابی مؤثر، مهم‌ترین محرک‌های سودآوری هواوی در سه‌ماهه اخیر بوده‌اند.

Strategy Analytics پس از اپل و هواوی، دو کمپانی نوپای Vivo و OPPO را در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار می‌دهد. طبق برآورد این مؤسسه، هر کدام از این دو برند چینی سهمی معادل 2.2 درصد از سود بازار جهانی اسمارت‌فون را کسب کرده‌اند. این دو شرکت با در پیش گرفتن استراتژی تولید اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت ولی با مشخصات بالا، موفق به دست‌یابی به رشدی سریع شده‌اند. ناگفته نماند، در گزارش Strategy Analytics، نام (بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا و رقیب اصلی اپل) به چشم نمی‌خورد.

(image)

لیندا سوی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر 3 شرکت از 4 شرکت سازنده اسمارت‌فون که بیشترین سودآوری را در فصل اخیر داشته‌اند، چینی هستند، می‌گوید: «هواوی، Vivo و OPPO نه تنها امسال رده محصولات اسمارت‌فون خود را بهبود بخشیده‌اند، بلکه توانایی‌های عملیاتی خود را نیز ارتقا داده و هزینه‌های توزیع روبه‌رشد خود را پایین نگه داشتند.»

Strategy Analytics اعلام کرد: 91 درصد از کل سود بازار اسمارت‌فون در دست اپل