موبایل ال جی جی 6 از رزولوشنی غیر متعارف و دستیار صوتی بهره مند است

موبایل ال جی جی 6 از رزولوشنی غیر متعارف و دستیار صوتی بهره مند است

با ارسال دعوت نامه به مراسم رونمایی از موبایل ال جی جی 6 در کنگره جهانی موبایل 2017، این کمپانی کره ای اطلاعات اندکی را نیز در اختیار خبرنگاران گذاشته است. همانطور که در شایعات آمده بود، این موبایل پرچمدار قرار است از نمایشگری با رزولوشن غیر متعارف 1440×2880 و نیز تراکم پیکسلی 564ppi برخوردار باشد.

این رزولوشن از آن جایی غیر متعارف به حساب می آید که نسبت ابعادی معادل 2:1 داشته و با رزولوشن های رایج و عریض 16:9 متفاوت است. این نسبت ابعاد، اگرچه هنوز به استانداردی در صنعت تکنولوژی تبدیل نشده اما برای تولید فیلم های 65 میلی متری 2.20:1 و HD 1.78:1 مورد استفاده قرار می گیرد و بهره گیری جی 6 از آن ایده ای جالب تلقی می شود.

به عنوان مثال باید گفت که سریال «خانه پوشالی» نت فلیکس و نیز «Transparent» آمازون همگی با نسبت ابعاد 2:1 تولید شده اند و امکان دارد که فیلم ها و سریال های آتی نیز به همین شکل تولید شوند.

به گفته ال جی، استفاده از این رزولوشن سبب می شود تا محتویات بیشتری در قاب نمایشگر جای بگیرند و در تصاویر دعوت نامه خود، استفاده از نسبت ابعاد 18:9 را اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن آتش بازی ها در قاب تصویر تلقی کرده است.

در طرفی دیگر، به اندازه 5.7 اینچی دستگاه اشاره شده و باید امیدوار بود که ال جی توانسته باشد حاشیه میان این نمایشگر غول آسا و بدنه را کمتر کرده و نمایشگر، بخش بیشتری از پنل جلویی را اشغال کرده باشد؛ در غیر این صورت، دستگاه ابعادی بزرگ یافته و به راحتی در جیب جای نمی گیرد.

از دیگر اطلاعات مهمی که ال جی به صورت رسمی منتشر کرده، می توان به بهره گیری جی 6 از لوله های انتقال حرارت اشاره کرد که کیفیت دستگاه را از استانداردهای صنعت موبایل نیز فراتر می برد. اگرچه ادعای استفاده از لوله های انتقال حرارت را پیش تر نیز از ال جی شنیده ایم، اما به نظر می رسد که این کمپانی، کنایه ای به موبایل رقیب خود، یعنی گلکسی نوت 7 سامسونگ داشته است.

در نهایت باید افزود که ال جی ظاهراً از نوعی دستیار هوش مصنوعی پیشرفته بهره می گیرد که این روزها، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند قرار گرفته است؛ با این حال هنوز مشخص نیست که هوش مصنوعی، به صورت اختصاصی از سوی ال جی توسعه یافته یا خیر. برای مشخص شدن این موضوع و نیز دریافت اطلاعات بیشتر، باید تا روز 8 اسفند و برگزاری رویداد معارفه ال جی جی 6 منتظر ماند.

The post appeared first on .

موبایل ال جی جی 6 از رزولوشنی غیر متعارف و دستیار صوتی بهره مند است