معرفی اسکادران سوپر اسپرت های استون مارتین؛ از Valkyrie تا رپید AMR PRO

معرفی اسکادران سوپر اسپرت های استون مارتین؛ از Valkyrie تا رپید AMR PRO

حدود دو سال پیش بود که استون مارتین با معرفی ولکان، شوک بزرگی به همه وارد کرد. یک غول بی شاخ و دم با موتور V12 که توان تولید 820 اسب بخار قدرت را داشت و آمده بود تا پیست ها را در هم بکوبد. حال مهندسین استون تصمیم گرفتند تا خود را بیش از پیش به چالش بکشند و محصولی فراتر از ولکان را توسعه دهند.

 آنها تصمیم گرفتند که بر خلاف ولکان، این بار سوپر اسپرت V12 خود را تحت قوانین تردد شهری آماده کنند. این هایپر کار که با کد AM-RB 001 شناخته می شود Valkyrie نام دارد. Valkyrie که این روز ها مهمان نمایشگاه بین‌المللی ژنو است و نگاه های بسیاری را در این رویداد مهم صنعت خودرو به خود خیره می کند.

البته در راه تولید و توسعه این خودرو استون مارتین تنها نبوده و شرکت های بزرگی در ساخت این خودرو به آن یاری رسانده اند. در خط مقدم این شرکت ها تیم تخصصی F1 ردبول قرار دارد. شرکت Cosworth نیز وظیفه ایجاد هماهنگی میان موتور V12 6.5 لیتری تتفس طبیعی با موتور برقی توسعه داده شده توسط Rimac را بر عهده دارد.

برای رسیدن به عدد شگفت انگیز 1:1 شرکت Ricardo موظف به توسعه یک گیربکس 7 سرعته مخصوص Valkyrie است. وظیفه انتقال قدرت و گشتاور به سطح مسیر نیز به عهده لاستیک های مخصوص Michelin گذاشته شده است.

تایر های جلویی که با کد 265/35 ZR20 شناخت می شوند 20 اینچ و تایر های عقبی نیز که 325/30 ZR21 شناخته می شوند 21 اینچ قطر دارند.

شرکت Multimatic وظیفه تامین فیبر کربن این خودرو را  بر عهده دارد در حالی که تکنولوژی ترمز توسط شرکت Alcon و Surface Transforms تامین می شود.

شرکت Bosch نیز وظیفه طراحی و برنامه ریزی مهم ترین بخش خودرو یعنی ECU را بر عهده دارد. همچنین شرکت Bosch وظیفه طراحی سیستم کنترل کشش و ESP را نیز بر عهده گرفته است.

دیگر اسمی از شرکت های بزرگ نمانده است که بخواهیم نام ببریم. همه و همه جمع شده اند تا استون مارتین یک هایپر کار فوق‌العاده تولید کند. باید برای دیدن عملکرد این مدل، تا سال 2019 صبر پیشه کرد.

براساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است 150 عدد از این خودرو تولید شود که مخصوص جاده هستند و 25 دستگاه نیز مخصوص مسابقات توسعه می یابند.

قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده است اما طبق گفته آستون مارتین، تمام 150 عدد نسخه شهری آن پیش فروش شده است.

استون مارتین به غیر از این سفینه چهار چرخ، با دو محصول اعجاب انگیز دیگر نیز در نمایشگاه ژنو حاضر شده است. این دو خودرو در واقع نسخه های ارتقا یافته مدل های استاندارد هستند که به نشان AMR مزین شده اند.

AMR را می توان معادل AMG برای مرسدس و M برای ب ام و دانست. خودروهایی که دارای این نشان باشند، توانایی های فنی بالاتری نسبت به نسخه های عادی خواهند داشت؛ اضافه شدن پسوند Pro نیز به معنای آنست که خودروی مورد نظر مخصوص پیست توسعه یافته است.

ونتیج یکی از نمایندگان استون مارتین است که با نشان AMR Pro ارائه شده است. این خودرو متحمل تغییرات زیادی در ظاهر و باطن خود شده؛ وظیفه تامین نیرو در این خودرو بر عهده یک موتور V8 به قدرت 500 اسب بخار گذاشته شده و برخی از قسمت های فنی آن از اتومبیل های مسابقه ای امانت گرفته شده اند.

دیگر نماینده استون مارتین در ژنو، نسخه AMR سدان رپید است. رپید AMR با رنگ آمیز خاص، استفاده گسترده از فیبر کربن و رینگ های 21 اینچی ظاهر بسیار هیجان انگیزی پیدا کرده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

در زیر کاپوت این سدان سریع یک موتور V12 به قدرت 592 اسب بخار قرار گرفته است. با این موتور رپید AMR توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 338 کیلومتر در ساعت را دارد که با این حساب می تواند سریع ترین سدان 4 درب تولید انبوه جهان لقب بگیرد.

آنطور که کمپانی استون مارتین اعلام کرده از ونتیج AMR Pro فقط هفت دستگاه و از رپید AMR 210 دستگاه به تعداد 210 دستگاه تولید خواهد شد، از این رو کلکسیونر ها می توانند از حالا بر روی افزایش قیمت این مدل ها در آینده ای نه چندان دور حساب باز کنند.

The post appeared first on .

معرفی اسکادران سوپر اسپرت های استون مارتین؛ از Valkyrie تا رپید AMR PRO