مارک زاکربرگ چگونگی مبارزه با اخبار کذب در فیسبوک را تشریح کرد

مارک زاکربرگ چگونگی مبارزه با اخبار کذب در فیسبوک را تشریح کرد

به نظر می رسد ماجراهای پیرامون انتشار اخبار غلط و گسترش شایعات از طریق شبکه های اجتماعی که بعد از انتخاب به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده امریکا به سرتیتر خبرها و نقل محافل تبدیل شده، پایان ندارد.

حتی باراک اوباما که در آینده نزدیک می بایست مسند ریاست را به ترامپ واگذار کند، اخیراً و معتقد است در حال حاضر در دوره ای قرار داریم که اطلاعات غیرحقیقی زیادی به صورت مداوم تولید می شود و در شکل و شمایلی باورپذیر در اینترنت و به خصوص فیسبوک منتشر می گردد.

همانطور که می دانید اغلب هجمه ها و انتقادات مردم و کارشناسان، بزرگترین شبکه اجتماعی فعلی یعنی فیسبوک را هدف قرار داده اند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نیز که یکی دو روز بعد از انتخابات امریکا اذعان کرد . حتی اگر این ادعا صحت داشته باشد، 1 درصد از اطلاعات پخش شده از طریق فیسبوک حجم بسیار زیادی است و همین مسئله باعث می شود زاکربرگ بیشتر تحت فشار قرار بگیرد.

بنا بر اصرار مردم برای شفاف سازی این مسئله، مدیرعامل فیسبوک در پست اخیر خود به تشریح چگونگی مقابله با محتوای غیرمعتبر در شبکه اجتماعی اش پرداخته و تاکید می کند مدیران این مجموعه در این رابطه جدی هستند.

ما مبارزه با محتوای دروغ و اطلاعات نادرست را جدی می گیریم. هدف این است که مردم را از طریق این شبکه به یکدیگر متصل کنیم و می دانیم که آنها اطلاعات صحیح و دقیق می خواهند. ما مدت زیادی است که مشغول کار روی این مشکل هستیم و مسئولیت عواقب آن را بر عهده گرفته ایم. باید بگویم پیشرفت بسیار چشم گیری داشته ایم، اما کارهای بیشتری باید صورت بگیرد.

با پیاده سازی کامل «تشخیص قدرتمندتر صحت مطلب»، «گزارش تخلف آسان توسط مردم»، «دریافت تاییدیه شرکت های مرتبط با اخبار»، «هشدارهایی در مورد اطلاعات تصدیق نشده»، «معرفی مطالب مرتبط از مراجع معتبر»، «جلوگیری از فعالیت ناشرین اخبار کذب» و «کسب نظر از متخصصین و روزنامه نگاران» تا حد بسیار قابل قبولی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

به نظر می رسد با وخیم تر شدن اوضاع و بعد از اظهار نظرهای جدی از طرف و رئیس جمهور فعلی آمریکا، فیسبوک نیز به صورت جدی تر به این مسئله خواهد پرداخت.

هرچند که نشر اخبار کذب و شایعات، بیش از همه متکی بر تفکر عام است و در درجه اول این خود مردم هستند که می بایست با این مسئله مبارزه نمایند.

The post appeared first on .

مارک زاکربرگ چگونگی مبارزه با اخبار کذب در فیسبوک را تشریح کرد

دانلود زاپیا برای کامپیوتر