دستاورد مهندسی اوپو می تواند بیرون زدگی دوربین موبایل ها را درمان کند

دستاورد مهندسی اوپو می تواند بیرون زدگی دوربین موبایل ها را درمان کند

شرکت Oppo روش جدیدی ابداع کرده که با استفاده از آن تا 5 برابر زوم حتی برای دوربین بسیار کوچک تلفن های هوشمند باریک هم امکان پذیر خواهد بود. در فناوری این شرکت که 5x Dual Camera Zoom نام دارد، مجموعه ی لنز ها برای دور زدن محدودیت فضا با ترکیبی مشابه پریسکوپ چیده می شوند.

هرچند اوپو می گوید این روش زوم اپتیکال است، اما در حقیقت این لنز دوم دستگاه است که وظیفه ی زوم کردن را بر عهده دارد، مشابه آن چیزی که پیشتر در آیفون 7 پلاس هم مشاهده کرده بودیم.

اما شرکت چینی موفق شده حداکثر مقدار زوم ممکن را افزایش دهد، آن هم در حالی که ماژول دوربین کوچکتر شده و تنها 5.7 میلی متر ضخامت دارد. برای این منظور یک لنز تله با زاویه ی 90 درجه داخل بدنه تعبیه شده که نور دریافتی را از یک منشور عبور می دهد و روی سنسور دوربین می تاباند.

نکته اینجاست که فاصله ی کانونی لنز دوم 3 برابر از لنز عریض اصلی دستگاه بیشتر است و این موضوع در تئوری کیفیت تصاویر را کاهش می دهد، اما اوپو می گوید تصاویر ثبت شده با هر دو لنز از نظر کیفیت یکسان خواهند بود.

در هر حال باید توجه داشت که شرکت چینی هنوز محصولی مجهز به این فناوری به بازار عرضه نکرده است و بر همین اساس قضاوت کردن در مورد کیفیت تصاویر ثبت شده مقدور نیست.

این کمپانی همچنین جزئیات دیگری از قبیل  این لنز ارائه نکرده، اما میتوان مطمئن بود که شرکت چینی به راهکاری بی مانند و مستقل از دستگاه میزبان برای حل معضل ادامه دار دوربین تلفن همراه دست یافته و انتظار می رود که به زودی این راهکار را در موبایل های تولیدی اش پیاده سازی نماید.

The post appeared first on .

دستاورد مهندسی اوپو می تواند بیرون زدگی دوربین موبایل ها را درمان کند